Při cestách do všech koutů Polska si nemůžeme nevšimnout obchodů s nápadným logem berušky. Prodejny nesou označení Biedronka, což také v překladu do češtiny berušku značí. A právě Biedronky vedou na žebříčku popularity mezi polskými obchodními řetězci. Biedronka má v Polsku na 2400 prodejen.

Biedronka s logem sympatického broučka

Prodejny Bideronka jsou tak zvanými diskonty – množství nabízeného zboží je důležitější, než nějak příliš honosný interiér prodejny. Což ovšem neznamená, že by se jednalo jen o nějaké prodejní sklady. V diskontech Biedronka jenom není všechno zboží není vyloženo v regálech, protože se předpokládá (a také se tak děje), že si zákazníci koupí třeba celý karton, balení po více kusech.

Českému zákazníkovi Biedronky ze všeho nejvíc připomínají u nás běžné prodejny Lidl.

Nejoblíbenější obchod

Prodejny Biedronka patří do portugalské skupiny Jeronimo Martins Group a na polském trhu mají dominantní postavení mezi prodejními místy tak zvaně rychloobrátkového zboží.  Jejich devizou je silná marketingová podpora, takže i v době hospodářské stagnace v uplynulých několika letech zaznamenávala Biedrnka narůstající počet zákazníků. Podle svého času prováděného průzkumu  byly prodejny Biedronka vyhodnoceny jako nejpopulárnější řetězec v zemích Viszegradské čtyřky (Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko). V asi 2400 prodejen Biedrunka je možno nakoupit v devíti stovkách polských měst.

Čerstvé zboží polské výroby

Prodejny Biedronka mají zakaznicky přívětivou otevírací dobu, obvykle od sedmi ráno do 21. hodiny večerní (pondělí až sobota) a od devíti ráno do 21 hodin v neděli. V některých místech může být otevírací trochu jiná, ale „zlatý střed“ platí pro všechny Biedronky.

Obchodní strategií je především dodávka pečlivě vybíraného čerstvého zboží vysoké kvality, s řádně vyznačeným složením, dobou použitelnosti a o způsobu nakládání s potravinami. V prodejnách Beidronka dá koupit i určitý sortiment spotřebního zboží, prodejny zaručují jeho snadnou použitelnost, funkčnost, životnost a hygienickou nezávadnost.

Každý den nabízí Bideronka některé druhy zboží za zvýhodněnou – akční cenu. Nabídkové letáky obchodů Bideronka si mohou čeští zájemci prohlédnout přímo na webu polského řetězce. Firma Jeronimo Martins Polsko spolupracuje s více než pěti sty polskými partnery a na svých stránkách uvádí, že devět z deseti nabízených produktů je polské výroby.

Na nákupy z Česka

Jestliže polští zákazníci chodí do „Berušek“ na denní nákupy, lidé z Česka si do Biedronek jezdí spíše udělat velký „zásobní“ nákup. Ceny v Biderunce jsou podle českých zákazníků asi o třetinu nižší, u některých produktů i víc. Biedronky mají rády i rodiny s malými dětmi, pro které je velmi výhodné nakoupit v těchto prodejnách potřeby pro děti (například pleny, dětskou kosmetiku, oblečky) a dětskou stravu. Je téměř neuvěřitelné, že například dětské výživy, které jsou vyráběny v České republice, lze v Bideronkách koupit o třetinu levněji, než u nás – v zemi výroby.

  • Kromě čerstvých a trvanlivých potravin čeští zákazníci rádi nakupují i běžné úklidové a hygienické prostředky a jiné spotřební věci do domácnosti.

Ilustrační foto: sxc.hu

Další články z rubriky

Štítky: , , , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.